Idees per millorar la comunicació de l'entitat: Com fer una llista de difusió de Whatsapp?

noticia
Data de la publicació : 19.07.2021

Les aplicacions de missatgeria són cada vegada més útils per a la comunicació interna i externa de les entitats. Whatsapp ofereix l'opció de crear una llista de difusió per enviar continguts de forma senzilla a un grup de contactes determinats. Això pot servir per enviar notes de premsa a mitjans, comunicats a les persones sòcies i/o treballadores o convocatòries al públic interessat. Us expliquem com fer-ne una, pas a pas.

Abans de crear una llista de difusió, ens hauríem de plantejar si és la millor opció, o si ens aniria millor crear un grup de Whatsapp. Aquestes són les diferències entre les dues opcions:

  • Grup de Whatsapp: permet una comunicació estable bidireccional i fomenta la participació i la comunitat entres les persones membres del grup. Hi ha una persona administradora, tot i que es pot ampliar a d'altres persones usuàries, i té un màxim de 256 contactes, que no cal que tinguin el nostre contacte a l'agenda.
  • Llista de disfusió: permet una comunicació unidireccional que pot ser intermitent. Les persones destinatàries no veuen que aquell missatge s'ha enviat a més gent i si responen apareixeran com una conversa individual. També tenen un màxim de 256 contactes i només reben el missatge aquells que tenen el nostre contacte a l'agenda per evitar l'spam.

Les formes de crear un grup o una llista de difusió són molt semblants.

  1. Dins de l'aplicació de Whatsapp s'han de clicar els tres punts que hi ha a la part superior dreta i seleccionar Nova difusió.
  2. Seguidament, se seleccionen els contactes que en formaran part de manera manual.
  3. FInalment, s'ha de clicar el tic verd.

Un cop teniu la llista de difusió creada, haureu de modificar el nom de la llista que apareix per defecte i ja hi podeu enviar el missatge que haureu de tenir prèviament preparat. Fins que no envieu el missatge a les persones destinatàries no rebran cap avís.

Alguns consells per fer el missatge més atractiu:

Claredat i piràmide invertida: fer servir les claus bàsiques del periodisme, és a dir, el què, el qui, l'on, el com i el per què, fins i tot amb un format esquemàtic.

Adjuntar el text en una imatge. Per fer això s'ha d'adjuntar una imatge i copiar allà el text preparat.

Fer servir les opcions tipogràfiques com les negretes, la cursiva, l'espaiat o el text ratllat. Això es pot fer seleccionant el text i triant l'opció al menú. 

(Font: Xarxanet)