Preguntes freqüents

  • Què he de fer si vull formar una entitat?

Heu de ser un mínim de tres persones físiques o jurídiques amb un projecte definit. Cal redactar l’acta fundacional i els estatuts. Més informació clicant aquí.

  • Com registrar una entitat? 

En el cas de crear una associació, federació o fundació cal fer la inscripció al Registre d’Entitats del Departament de Justícia; els clubs i associacions esportives, agrupacions esportives i federacions esportives s'han d'inscriure al Registre d'Entitats Esportives;  i la resta d'entitats al registre corresponent. Posteriorment caldrà donar-se d'alta a l’Agència Tributària i al Registre Municipal d’Entitats. Més informació clicant aquí.

  • Com es poden modificar les dades de l’entitat?

Per realitzar un canvi de nom, de domicili, una modificació en els estatuts, el canvi de junta directiva o la dissolució de l’entitat, has de fer el tràmit online de Modificació de dades al Registre Municipal d'Entitats. Més informació clicant aquí.

  • Necessito un espai físic per a l’entitat per realitzar reunions o activitats. Com es fa la sol·licitud de reserva?

Consulta els tipus de sales disponibles als diferents Centres Cívics, la seva ubicació, els horaris i el tipus d’activitats que s’hi poden realitzar clicant aquí. Fes la sol·licitud online dirigint-la a la Xarxa d'Equipaments Cívics (XEC).

  • Com puc sol·licitar espais o equipaments esportius per realitzar activitats o altres equipaments municipals? 

Consulta l'apartat tràmits on trobaràs les diverses sol·licituds a realitzar i els requisits que cal complir. 

  • Voldria participar en un consell de participació ciutadana. On m'he de dirigir?

Cal que es formalitzi la inscripció al Registre Ciutadà. Les places dels consells territorials destinades a ciutadans i ciutadanes a títol individual, es cobriran, de forma voluntària, entre totes les persones registrades, seguint el procediment que es defineix en el Reglament marc dels consells municipals de participació. Més informació clicant aquí.

  • La meva entitat vol organitzar actes a la via pública. Quin tràmit he de fer per sol·licitar-ho?

L'entitat ha de demanar a l'Ajuntament permís per fer qualsevol tipus d'acte al carrer. En aquest enllaç es trobarà la informació del tràmit. És una sol·licitud de permís d'ocupació de l'espai públic per a activitats, concerts, actes culturals, d’oci, festes de barri, trobades i fires promogudes i organitzades per particulars i entitats.

  • Des de l'entitat volem una sala tancada per poder realitzar una activitat. On podem demanar-la?

Es poden consultar els tipus de sales disponibles als diferents Centres Cívics de la ciutat, la seva ubicació, els horaris i el tipus d’activitats que s’hi poden realitzar, consulta la web. Fes la sol·licitud online dirigint-la a la Xarxa d'Equipaments Cívics (XEC).

  • Què he de fer per participar a la Mostra d’Entitats de Ciutat o activitats de territori?

La Mostra d’Entitats de Ciutat és de caràcter bianual també hi ha Mostres de barri, com la de Cerdanyola, de caràcter anual o altres activitats de dinamització del territori. Una Mostra d’Entitats ofereix un espai a les entitats per donar-vos a conèixer i informar sobre les activitats que realitzeu, com col·laborar o fer-se soci. És un espai per promoure el treball en xarxa entre les entitats, intercanviar informació i establir connexions. Demana informació a participacio@ajmataro.cat. 

  • Tinc interès en formar-me per millorar la gestió de l’entitat. Quins cursos hi ha disponibles?

Consulta les diferents formacions gratuïtes per a entitats que hi ha disponibles, a l'apartat formació del Portal. Les places són limitades. S'acceptarà una persona per entitat i per rigorós ordre d'arribada.

  • Necessito ajuda per demanar una subvenció municipal per a l’entitat. Qui em pot ajudar?

L'Agència de Suport i Serveis a les entitats disposa d'un servei d’assessorament per ajudar i donar suport en diferents àmbits en la gestió de les organitzacions. S’ofereix tant per telèfon com per correu electrònic o presencialment. Les consultes presencials són amb cita prèvia.

  • Necessito ajuda per demanar una subvenció supramunicipal per a l’entitat. Qui em pot assessorar?

L'Agència de Suport i Serveis a les entitats disposa d'un servei d’assessorament on us donarem suport perquè pugueu entendre i realitzar el tràmit. L'assessorament s’ofereix tant per telèfon com per correu electrònic o presencialment. Les consultes presencials són amb cita prèvia.

  • Tinc dificultats en presentar tràmits de manera telemàtica, qui em pot ajudar? 

A la seu electrònica de l'Ajuntament trobaràs les guies "T'ho posem fàcil" que expliquen pas a pas com realitzar els tràmits i com obtenir els certificat electrònic. Si tens dubtes pots escriure a seu@ajmataro.cat o bé a participacio@ajmataro.cat. Més informació clicant aquí

  • Com puc fer difusió d’una activitat organitzada per l’entitat?

Perquè els vostres actes surtin a l’Agenda online d’activitats de les entitats completa el formulari

  • Voldria que els continguts de la meva entitat sortissin a la ràdio/tv. Com ho puc aconseguir?

L'Agència de Suport i Serveis a les Entitats té un acord de col·laboració amb Mataró Audiovisual per donar veu a les entitats mataronines als mitjans de titularitat pública municipal. Omple el formulari i explica'ns què us agradaria explicar i amb quin format. Ens posarem en contacte amb vosaltres i us assessorarem.

  • Què són els cartells Fem Mataró i com es poden demanar?

L’Agència també ofereix la possibilitat d’edició de cartells per a entitats, els cartells van acompanyats del disseny de l'entitat i la marca ‘Fem Mataró’. Cada entitat podrà demanar un màxim de 400 còpies anuals que es poden distribuir per les cartelleres municipals. Hi ha disponibles quatre models diferents de disseny. Cal fer la sol·licitud online.

  • Sóc una entitat i necessitaria persones voluntàries. Com les puc trobar?

Posa't en contacte amb el Punt del Voluntariat on et podem assessorar dels criteris i normativa a seguir per tenir persones voluntàries a l'entitat. Posteriorment podràs demanar el codi identificatiu de la teva entitat i introduir les dades online de la teva crida en el formulari per a què en fem difusió.

  • Hi ha alguna manera d'estar assabentat de les activitats de l’Agència?

Per rebre informació sobre notícies relacionades amb el teixit associatiu i el voluntariat a Mataró subscriu-te al Butlletí electrònic de l’Agència de Suport i Serveis a les Entitats.

  • Com puc contactar amb una entitat concreta?

Consulta el Directori d’Entitats on hi ha més de 700 entitats de tot tipus que estan inscrites als Registre d’Entitats de Mataró: culturals, esportives, educatives, de cooperació... entitats que dinamitzen la ciutat amb activitats, serveis, formació, etc. 

  • M’agradaria ser voluntari/a en una entitat. Com ho he de fer?

Pots formar part de la borsa de persones interessades en realitzar voluntariat i estar informat de les crides existents a la ciutat deixant les teves dades online al Punt del Voluntariat. A la ciutat hi ha un ampli ventall de projectes on col·laborar. Pots consultar les crides vigents que hi ha en cada àmbit o demanar cita prèvia per rebre un assessorament personalitzat.